Asiakaspolku VoiceWell-vastaanotolle

Asiakaspolku VoiceWell-vastaanotolle

Olen kuullut ystävältä, että purennan ja äänen vaivoihin voi saada apua. En minä sitä heti uskonut, ja jäin sitä harkitsemaan… Aikaa meni kuukausi ja toinen, oireet eivät kadonneet. Sitten päätin kokeilla.

Mietin, mistä sen paikan löytää josta ystäväni kertoi. Katsoin netistä ja löysin nettisivut (www.voidis.fi) ja tuossahan se on. Lukaisin sivut ja sieltähän löytyi kuvaus VoiceWell-hoidosta, ja oireet ovat niin tuttuja. Nyt kyllä kokeilen!

Ajanvaraus olikin helppo ja nopea, ei tarvinnut soitella vaan sai oman kalenterin kanssa etsiä sopiva aika.
Missä tämä vastaanotto on… Suvantokatu 1 F…hmm, no sehän on siinä Ratinan vieressä, mutta siellähän on aidat ympärillä. Koskenpuolelta F-rapun summeri on portin oven vieressä (ohjeet löytyivät voidis.fi-etusivulta).

Sisään pääsin ja vastaanoton ovi on raollaan, ja kuulen Kickan TERVETULOA toivotuksen.  Esittelemme toisemme ja riisun ulkovaatteet ja kengät eteiseen. Käsien pesun jälkeen saan esitietolomakkeen. Onneksi se ei ollut liian pitkä, mutta hyviä kysymyksiä ja piirtämäänkin pääsi.

Annan lomakkeen Kickalle ja hän aloittaa kyselemään ja kertoo mistä VoiceWell-hoidossa on kyse.

”Hoitokokonaisuus alkaa haastattelulla ja tuntemusten/ongelmien/toiveiden kartoittamisella. Tämä on tärkeä, koska haluan kuulla asiakkaalta miten hän itse arvioi omia pulmia, kuinka pitkään ne ovat jatkuneet ja miten voimakkaina tai hankalina hän vaivansa kokee. Tämän jälkeen katson esitietolomakkeeseen kirjoitetut sairaudet, lääkkeet ja piirrokseen piirretyt ongelmakohdat.

Kerron anatomian kuvin mistä äänentuotossa, purennan ongelmissa tai kielen/hengityksen toiminnassa, miten faskiaketjut liittyvät näihin, tehdään muutamia alkutestauksia ja näihin sopivat kotiharjoitukset. Tärkeää on luoda anatomiasta pohja oireiden ja tuntemusten mahdolliselle synnylle ja samalla avata miten eri lihastoimintaketjut ja arki toimintamalli saa aikaa tiettyjä pulmia.

Lisäksi kerron mitä hoidan, johon vaikuttaa tietysti varattu hoitoaika. Hoitoalue ei ole rutiinijärjestyksessä tapahtuva hieronta, toivon että sinulle tulee levollinen, rauhallinen, palauttava kokemus ja tehokkaan lempeä käsittely. Näillä sanoilla asiakkaani myös kuvaavat kokemuksia hoidon jälkeen.

Hoidon jälkeen voi ottaa lyhyen tai pidemmän hengähdyshetken, meiltä ei ole kiirettä, voit vaikka jatkaa palautumista Neurosonic patjalle tai istahtaa ja juoda lasin vettä. Hoidon jälkeen voi olla vähän pökerryksissä, toiset ovat virkistyneet kuin uuteen aamuun.

Kotiohjeet suosin kirjoittamaan oman puhelimen muistiinpanoihin tai muistikirjaan, jos sellainen on mukana. Seuraavan hoitokerran varaus voidaan tehdä lopuksi tai sen voi varata netistä itsekin. Usein asiakkaani kysyy, miten monta kertaa kannattaisi tulla. Tähän vaikuttaa moni asia, yleensä vastaan 3-5 on tyypillinen sarja mutta joku tarvitsee vain yhden käynnin ja pärjää pitkälle, toinen useamman eli tarpeen ja tilanteen mukaan.”

Sitten hoitopöydälle ja olen valmis kuulemaan ja keho valmis tuntemaan… Olipa mukavan lempeää, rentouttavaa sekä antoisaa saada tietoa omasta kehon toiminnasta ja oireille syitä.

Kiitos, nähdään pian uudestaan!
Etsi